martes, 27 de mayo de 2014

EU FUN QUEN SON POR SER TEU FILLO O DARÍO XOHÁN CABANA DOUS




 

 

Es muy raro que un poeta repita entrada en un mismo mes, pero el caso de Darío – Xohán Cabana está más que justificado porque, en la entrada anterior, hablaba de él como un poeta social – que lo es – y citaba un poema en que no lo era. Pero es que, ha poco, ha llegado hasta mí un libro impresionante,  Canta de cerca a morte.  Os podría decir que fue premio Martin de Códax de poesía, pero yo no creo en los premios literarios, que suelen repartirse por el gerifalte de antañazo de turno de tal forma que a quien le toca pues le toca previo acuerdo del jurado vendido. Pero este libro fue un premio merecido. Si alguien tiene duda, que lea y relea este soberbio soneto de imponente factura clásica (no en vano el autor, como dijimos en la anterior entrada, es el traductor del Dante al gallego):

Se cando a morte pálida me apañe

deixo no mundo un pouco de memoria,

eu quero que teu nome me acompañe,

se che podo servir d’algunha gloria;

 

e se labro estes versos co teu lembro

contra da cinza, a corrupción e o lodo,

é que eu non quero creer que aquel setembro

acabase  para sempre xa con todo.

 

Ben sei, ben sei, canté que o non suopese,

que a vida acaba cando o sangue calla,

pero quizá a memoria nos puidese

librar, se non da morte, da mortalla;

 

e se así, e após da morte eu brillo,

saiban que eu fun quen son por ser teu fillo.

 

2 comentarios: